Ut på tur - aldri sur ;)

Oppdatering fra Holmenkollstafetten

Holmenkollstafetten - Vårens vakreste eventyr - er over, og jeg har skrevet et lite stykke historie i mitt eget liv :o) Jeg hadde aldri drømt om at jeg skulle delta på noe sånt noensinne! Jeg finne...

London´s calling :o)

For noen uker siden var vi på langweekend i London med Stigs fetter, Tor Egil, og hans bedre halvdel Linn! :o) Herlig å kunne reise bort med et vennepar innimellom! Vi hadde en kjempefin tur :o) Ko...

Vårtur

Et vennepar av også - faktisk Mr.Mans fetter og hans samboer - har spurt om vi vil være med dem på en storbyferie denne våren. Først var det meningen at turen skulle holdes hemmelig for fetteren, m...

Trøndelagshelg!

Liten stund siden sist. Kjapp oppdatering: vi befinner oss i Stjørdal. Vi kom hit med fly og litt motarbeidelse av stormen Berit på fredag, og reiser igjen i dag med Kong Vinter! Værfyllt helg med ...

Litt å ta igjen :p - helga for 2 uker siden

Jeg har egentlig masse bloggstoff i bakhånd, men blogglysten har likevel ikke vært på topp. Jeg må skjerpe meg! Meeen det hjelper masse at folk også legger igjen en kommentar! Da blir man litt mer ...

Tusenfryd

For noen uker siden var vi på Tusenfryd sammen med min eldste niese, Miriam, og hennes kjæreste, Niklas. Det ble en utrolig fin og artig dag! :o) Jeg er ikke så tøff når det gjelder høyder, så derf...

Tilbake til hverdagen... og vår ferietur til Praha og Desenzano

Natt til mandag kom vi hjem etter en ferietur på 8 dager. Vi hadde gjennom BBC og CNN fått med oss de forferdelige nyhetene om hendelsene i Norge. Vi kunne knapt tro det vi så og hørte. På Gardermo...

Tur til Manchester

Forrige helg reiste vi til Manchester for å besøke min eldste niese og for å se Manchester United møte Birmingham City. Jeg hadde tatt ut to feriedager for denne turen og var veldig spent på byen. ...

En helg i København

26. - 28. november var jeg og Stig med svigers til København for en liten førjulstur og juleshopping. Svigermor har flyskrekk og derfor kjørte vi bil nedover. Vi dro i ett tiden fredag, etter at St...

Trondheimshelg

I helga har min kjære og jeg vært en tur i Trondheim. Litt rart å reise dit igjen og vite at vi ikke skal hjem til leiligheta, men for første gang bo på hotell =p Lørdag tok vi tog oppover og innlo...

Skottland - dag 7 og 8

Dag 7Vi spiste frokost, pakket og sjekket ut av Avalon Guesthouse. Fire herlige dager var over i Inverness. Vi stilte Emily Garmin inn på Blair Drummond Safari Park og satte kursen sørover igjen. E...

Skottland - dag 6

Jeg kjenner det er liten bloggelyst på meg om dagen... Tiden går med til jobb, flytting, husbyggeplanlegging og bryllypsplanlegging.. Med andre ord millioner av tanker! hehe.. Samt det er litt lite...

Skottland - dag 5

Dag 5Denne dagen reiste vi først ut på batsafari i Moray Firth i Nordsjøen. Målet med båtsafarien var å få se bottlenose dolphins! Etter å ha kommet ombord i båten så vi Otere ute i kanalen. Visstn...

Skottland - dag 4

Dag 4Vi stod opp kl. 08.00 denne dagen også. Greit å stå opp i grei tid og få mest mulig ut av dagen, og frokosten ble servert kun mellom kl. 08.00 - 09.00. Vi ordnet oss og gikk ned til frokost. H...

Skottland - dag 3

Dag 3Vi stod opp kl. 08.00 denne morgenen også, gjorde oss klare og gikk ned for frokost. Frokosten var OK denne dagen også.. hehe. Er ikke overbegeistret for britiskfrokost som dere sikkert skjønn...

Skottland dag 1 og 2

Som nevnt i tidligere innlegg vil jeg prøve å skrive en liten dagbok fra vår fantastiske Skottlandstur. Så her kommer det litt fra dag 1 og 2 - henholdsvis mandag 21.juni og tirsdag 22.juni. DAG 1V...

Søndagskos

I dag har jeg vært hos søster og mine tre tantebarn der. Søster hadde tent bål og unga lekte i snøen :) Unga spikket grillspyd til oss og vi grillet pølser på bålet! Var veldig koselig. Der satt vi...

Fantastisk :D

Mandag morgen dro jeg, Stig og Trond på en liten roadtrip til Åre i Sverige. Vi dro selvfølgelig på harry-tur =p hehe.. Var innom systembolaget og kjøpte noen godsaker, deretter satte vi kursen for...

Lørdag 25. oktober - hjemreisen

Stod opp tidlig og tok taxi til flyplassen. Var innom duty free og kjøpte med vodka og sherridans ;) hehe... Ellers var det en del venting på flyplassen i Dublin. Formen var ikke god denne dagen he...

Fredag 24. oktober - sightsing og Dublin Zoo

Lå litt lenge denne dagen, men kom meg opp etterhvert. Romvenninnene mine sov fortsatt etter å ha vært skikkelig på fylla kvelden før. Hele klassa var på fylla kvelden før, unntatt meg =p Jeg var r...

Torsdag 23. oktober - klinikkbesøk og Guinness Storehouse

Denne dagen var jeg på klinikkbesøk i regi av Trinity College og School of Occupational Therapy. Jeg og tre andre fra klassa mi tok t-banen i 1 time ut av byen til Tallaght hvor vi var på et sykehu...

Onsdag 22. oktober - den store kulturdagen!

Denne dagen hadde jeg og Monica planlagt å bruke til å reise utenfor Dublin og oppleve irsk landskap og kultur! Vi tok toget til halvøya Howth - nord for Dublin. Dette er en fiskehavn med nydelig s...

Tirsdag 21. oktober - school stuff

Denne dagen stod jeg opp tidlig for å være med på forelesning i ergoterapi, barn og unge ved School of occupational therapy på Trinity Center. Vi var 8 stk som var heldige og fikk være med på denne...

Mandag 20. oktober

Første ordentlige dag i Dublin. Natta hadde vært lang og tung. Jeg sov dårlig på grunn av halsvondt, feber og harde puter! hehe... Jeg kom meg i hvertfall ut av senga og ble med Anette og Ane rundt...

Søndag 19. oktober - Avreise til Dublin

Stod opp kl. 05.00 og Stig kjørte meg til Trondheim Lufthavn Værnes. Pakket hadde jeg gjort kvelden før så var derfor bare å stå opp og ordne det siste. På Værnes møtte jeg klassa. Alle var spente ...

Home from Dublin!

Da er jeg hjemme igjen fra en 6 dagerstur til Dublin. Skriver kun veldig kort nå da jeg har tenkt til å skrive "dagbok" fra hver dag + noen få bilder senere. Men jeg er altså hjemme igjen...

-= Back from Bergen =-

Jupp, kom hjem igjen fra en langhelg i Bergen i går. Har hatt en helt superduper helg =) Har møtt helt fantastiske mennesker som går ergoterapi på andre skoler i landet. Var kjempe spennende å delt...

Bergens-tur :)

Jepp, da blir det Bergens-tur på meg og Monica i september. Blir artig! hihi.. Har selvfølgelig noe fast opplegg, men også fritid slik at vi får besøkt folk og sett litt av byen! Blir bra ;) Kjenne...

Jonsvannet og Hegra Festning

Da er sommerferien over for denne gang og i helga brulte vi tiden godt til noen utflukter før en mer hektisk hverdag starter for fullt. Stig jobba på dagen i går, men utpå kvelden tok vi oss en kjø...
Jane

28, Løten

Hei og velkommen til min blogg! :o) Denne bloggen inneholder viktige elementer i mitt liv - interiør, foto, vårt bryllup, baby og hverdagslivet. Ta gjerne kontakt om du lurer på noe. Har også egen facebook-side, klikk på fanen øverst på siden til bloggen. Du finner meg også på instagram under navnet janehb85 - følg meg gjerne! :D E-post: janesinblogg@gmail.com